Jazeker! Het is mogelijk om via de website een rondleiding aan te vragen. Dat doe je onder het kopje INSCHRIJVEN. Een pedagogisch medewerker van de betreffende locatie neemt binnen enkele werkdagen telefonisch contact op om een afspraak in te plannen voor een (digitale) rondleiding.
Wat leuk dat je gekozen hebt voor Mikz Kinderopvang! Wanneer je de inschrijving hebt gedaan ontvang je direct een automatisch verstuurd bericht, zodat je weet dat de inschrijving gelukt is. Binnen 5 werkdagen wordt je gebeld door de planner van de gewenste locatie. Zij spreekt de inschrijving met je door om de opvangwens goed in beeld te krijgen. Mocht er direct beschikbaarheid zijn wordt dit met je besproken, mocht dat niet het geval zijn dan plaatsen we je kind op de wachtlijst. Zodra er op een later moment een plekje beschikbaar komt nemen we opnieuw contact met je op. In de tussentijd wordt je met enige regelmaat geïnformeerd over de stand van zaken.
Halve dagopvang wordt niet aangeboden.
Maak je al gebruik van onze opvangmogelijkheden? Dan heb je als ouder een account in het Ouderportaal. Wanneer je bent ingelogd kies je in het menu voor ‘nieuw kind inschrijven’. Hier geef je ook de nieuwe opvangwens door.
Ja, als een gezinslid al gebruik maakt van onze opvang krijgen 2e en volgende kinderen voorrang bij plaatsing.
Ja, kinderen die al gebruik maken van opvang bij Mikz krijgen voorrang bij doorstroom naar een andere opvangsoort.
We ontvangen de aanvraag voor wijziging of uitbreiding in opvang graag via het Ouderportaal. Dit kan gedaan worden door te kiezen voor een nieuwe aanvraag, vervolgens voor structurele wijziging. In deze wijziging kan de nieuwe opvangwens kenbaar gemaakt worden. Je ontvangt hiervan een bevestiging en je zoon of dochter wordt hiermee automatisch op de wachtlijst geplaatst. De planner zal dan vervolgens contact opnemen om de plaatsingsmogelijkheden te bespreken.
Staat je vraag niet bij de veelgestelde vragen, dan kun je contact opnemen via ons CONTACTFORMULIER. Heb je een dringende vraag of een vraag die je niet digitaal wil stellen, dan zijn we natuurlijk ook telefonisch bereikbaar. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30-17:00 uur. Buiten deze openingstijden is het niet mogelijk met het servicebureau in contact te komen.
We factureren (alle opvang) gedurende 12 maanden per kalenderjaar. Het maandbedrag op de factuur is de op jaarbasis te factureren opvang, gedeeld door 12 kalendermaanden. Zo ontvang je maandelijks, 12 x per jaar, een gelijke factuur. Dat is wel zo prettig, want de kinderopvangtoeslag wordt ook maandelijks gestort.
Omdat de kinderopvangtoeslag inkomensafhankelijk is, is het netto maandbedrag voor iedere ouder anders. Om je op weg te helpen staat er op onze website een rekenhulp waarin de kinderopvangtoeslag verwerkt is. Deze REKENHULP is te vinden op de website onder het kopje ‘Tarieven’. Je kunt hierin ook de verschillende pakketten vergelijken en bepalen welk pakket in jouw situatie het voordeligst is.
Kinderopvangtoeslag is een tegemoetkoming in de kosten van kinderopvang via de Belastingdienst. Om erachter te komen of je recht hebt op kinderopvangtoeslag check je de voorwaarden op: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kinderopvangtoeslag/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-kinderopvangtoeslag
Het aanvragen van kinderopvangtoeslag gaat via de Belastingdienst Toeslagen. Je hebt hiervoor een aantal gegevens van ons nodig, zoals: het LRK nummer van de opvanglocatie, het uurtarief en het aantal opvanguren per maand. Wanneer de opvang definitief is sturen wij digitaal een overeenkomst waarop deze gegevens terug te vinden zijn. Meer informatie over kinderopvangtoeslag vind je op: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/kinderopvangtoeslag/
Jazeker! Om een automatische incasso te activeren hebben we een machtiging nodig. Je kunt hiervoor een verzoek indienen via het CONTACTFORMULIER. Je ontvangt van ons een nieuw contract met de mogelijkheid je IBAN en akkoord voor automatische incasso op te geven. Zodra dit is verwerkt worden de facturen automatisch geïncasseerd rond de 25e van de maand.
Personeels- en overheadkosten lopen door op feestdagen. Daarom betaal je ook voor deze sluitingsdagen. Zouden wij deze dagen niet in rekening brengen, dan moeten de kosten worden verdeeld over minder dagen, waardoor de uurprijs hoger wordt.
Na inloggen in het Ouderportaal kies je voor mijn profiel (rechts bovenin). Hier kun je veel gegevens zelf bijwerken. Hier wijzig je ook je wachtwoord en kun je bijvoorbeeld een profielfoto toevoegen.
Afmelden is van cruciaal belang om een goede personeelsplanning te maken. Omdat er op verschillende locaties wachtlijsten zijn, kan een afmelding betekenen dat we een extra opvang aanvraag kunnen toekennen aan de ouder die er op dat moment behoefte aan heeft. Wanneer iedereen op tijd afmeldt heb je ook zelf meer kans om bij een eventuele aanvraag een plaats toegewezen te krijgen.
Incidenteel afmelden doe je via het ouderportaal. Je kiest in het menu voor ‘planning’ (via de app) of ‘ingeplande dagen’ (via PC). Vervolgens geef je via de knop ‘afmelden’ de afwezigheid door voor de betreffende dag. Je kunt er ook voor kiezen om de ingeplande opvang in de kalender aan te klikken en daarna op afmelden te klikken. Een afmelding kan mogelijk niet worden teruggedraaid omdat het niet meer past binnen de wettelijke kaders of de bestaande formatie van de groep.
Nee. Omdat de kindplanning en personele planning zijn afgestemd op de komst van jouw kind én de vaste lasten voor Mikz dus doorlopen, wordt een afmelding niet in mindering gebracht op de factuur.
Nee dat kan niet. Bij afname van een hele dag kan alleen de gehele dag afgemeld worden.
Nee, het ruilen van dagen is niet mogelijk. Door de toegenomen vraag voor reguliere opvang, het tijdelijk niet kunnen uitbreiden van groepen of locaties door ruimtegebrek of krapte op de arbeidsmarkt zijn groepen vol. Aan een volle groep kunnen geen kinderen meer worden toegevoegd, waardoor een ruilaanvraag (bijna) altijd zou worden afgekeurd. Die teleurstelling, zo leert de ervaring, willen we voor je voorkomen.
Incidentele extra opvang kan alléén bij calamiteiten. Net als bij de ruildag hebben we te maken met volle groepen en is de kans dat je kind extra kan komen beperkt. Beoordeling van de aanvraag is aan de wijkmanager of manager kinderopvang. Je vraagt incidentele extra opvang aan via het ouderportaal. Je start een nieuwe aanvraag via ‘aanvragen’ en kiest voor ‘extra’. Hier kies je de gewenste opvangdag. Je extra opvang is pas ingepland nadat je akkoord hebt gekregen. Aanvragen per mail, contactformulier of telefonisch worden niet behandeld. Extra opvang aanvragen kan niet voor peuterspeelzaalkinderen.
Aanvragen voor extra opvang (calamiteit) worden zo snel mogelijk nadat je de aanvraag hebt ingediend en wordt beoordeeld door de wijkmanager en manager kinderopvang. Er wordt dan gekeken of er een plekje beschikbaar is op de groep. De extra opvang is akkoord vanaf het moment dat je deze bevestigd hebt gekregen in het ouderportaal.
In ouderportaal vind je in het menu de optie ‘tegoeden’. Hier zie je het nog beschikbare tegoed. Je vindt hier ook je gebruikte tegoeden terug.
Opvang tijdens schoolvrije dagen bieden we bij een minimale aanmelding van 5 kinderen per opvanglocatie. Vraag vakantieopvang en/of schoolvrije dagen altijd minimaal 3 weken voor aanvang aan. Beoordeling van de aanvragen vindt plaats, uiterlijk 2 weken voor de aangevraagde datum. Bij kleine scholen of schoolvrije dagen op minder drukke dagen kan het voorkomen dat er niet voldoende aanmeldingen zijn. Houd hier rekening mee bij het inkopen van het aantal vakantiedagen.